På bloggen kommer ni att ha möjlighet att läsa information från mentorer och undervisande lärare. Syftet med bloggen är inte att vara ett diskussionsforum. Om ni har frågor och funderingar ber vi er kontakta oss via mail eller telefon. Vi önskar att ni tittar in på bloggen minst en gång i veckan, gärna oftare

söndag 6 oktober 2013

Läxor vecka 41

På mentortiden i fredags sammanfattade vi läxläget och klassen tycker att det är lugnt för närvarande. Till onsdag är det engelska och sedan var det språkläxor (spanska och tyska). Vad gäller svenska så är det läxa både till torsdag och fredag; till torsdag är det 15 nya ord som du ska träna på att stava. Jag kommer att dela ut orden under måndagen, och förhoppningsvis kommer orden även att finnas här på bloggen. Det var ganska många av er som inte kunde stava flera av orden som jag testade av i torsdags, så jag vill att ni lägger ner ännu mer tid på att träna in de nya orden till denna vecka - kämpa på! Till fredag är läxan att läsa en kort text (en A4-sida), Kära Agnes, som ni sedan gruppvis ska diskutera utifrån frågor som samtalsledaren får under fredagslektionen. Min känsla är att det var flera av er som glömde ta med er texten hem, så sök upp mig så snart som möjligt så får ni texten igen.

//Linda E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.