På bloggen kommer ni att ha möjlighet att läsa information från mentorer och undervisande lärare. Syftet med bloggen är inte att vara ett diskussionsforum. Om ni har frågor och funderingar ber vi er kontakta oss via mail eller telefon. Vi önskar att ni tittar in på bloggen minst en gång i veckan, gärna oftare

onsdag 12 mars 2014

Läxa svenska

Nu är vi i slutskedet i vårt sagotema och jag vill bara påminna om att ditt första utkast av din saga ska renskrivas (egentligen senast i söndags...så har du inte gjort det redan gör du det NU) och delas med mig i google drive (62lindaekman@gmail.com). Om det strular kan du istället renskriva sagan i ett vanligt skrivdokument och mejla mig (linda.ekman@orebro.se).

Jag kommer att ge respons på din saga och senast till fredagslektionen nästa vecka ska den vara rättad, renskriven och utskriven så att du kan öva högläsning på lektionen. Veckan efter ska vi nämligen besöka årskurs 1 och du ska då få möjlighet att läsa upp din saga och då gäller det att vara väl förberedd.

På fredagen nästa vecka kommer jag att göra min bedömning av sagan, så är den inte klar eller rättad av dig utifrån den respons du fått, så kommer den att bedömas "i befintligt skick".

Skriv på nu! //Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.