På bloggen kommer ni att ha möjlighet att läsa information från mentorer och undervisande lärare. Syftet med bloggen är inte att vara ett diskussionsforum. Om ni har frågor och funderingar ber vi er kontakta oss via mail eller telefon. Vi önskar att ni tittar in på bloggen minst en gång i veckan, gärna oftare

måndag 1 september 2014

Hej det är jag som är Fredrik Lundberg.

Hej det är jag som är Fredrik Lundberg och har era barn i SO. Jag fyller 31 under hösten har fru, ett barn och bor här i Lillån. Totalt har jag jobbat i 7 år som lärare och min senaste anställning var i Sköllersta där jag jobbade i 2 år. Jag sökte mig till Lillån för att få jobba med högstadieelever igen.  


Jag har nu haft era barn i två veckor och tycker det har varit oerhört stimulerande och precis så roligt som jag tänkte mig. Jag ser verkligen fram emot kommande läsår.

Jag tycker SO är ett fantastiskt ämne som förklarar mycket av samhällets olika frågor. För mig är det viktigaste med SO att eleverna har åsikter och kan motivera varför de tycker som de tycker, samt att de kan se en företeelse ur olika perspektiv. Läxor är jag för, men de kommer inte att komma regelbundet varje vecka. Mitt mål är att eleverna ska få en arbetsvecka på sig att läsa på.
 Undervisningen är naturligtvis så mycket mer, men har ni några frågor hör gärna av er via mail.

Mail: Fredrik.lundberg@orebro.se

Med vänlig hälsning / Fredrik Lundberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.